Butikssäljare och returhantering till Dahlcenter i Växjö

Växjö
Ansök senast 2021-10-01

Är du intresserad av ett utmanande arbete där du får möjlighet att arbeta med problemlösning och kundkontakt på Sveriges ledande handelsbolag inom VVS? Då bör du läsa vidare! Vi söker till vår butik i Växjö en driven butikssäljare samt returhanterare.

Om rollen

Du kommer att arbeta med att vårda och bearbeta befintliga kunder, aktivt utveckla nya kundrelationer samt arbeta med hantering av returer. Du medverkar till att skapa en attraktiv butik för att ge bästa tänkbara service till våra kunder tillsammans med härliga kollegor. Teamet består av två medarbetare som arbetar dedikerat inom butik och tre kollegor arbetar med returhantering.

Som butikssäljare är dina dagliga arbetsuppgifter i butiken kundservice, kundvård samt sälj- och kassaarbete. Du arbetar lösningsfokuserat och hanterar returer på ett professionellt sätt med noggrannhet och sann känsla för service. Du har daglig kontakt med kunder och leverantörer men också ett nära samarbete med dina kollegor i Växjö och på Centrallagret i Stockholm.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Kundkontakt via telefon och på plats
  • Hantera och returnera defekt/felbeställt material från kunder till leverantörer
  • Hantering av produkter som ska transporteras till Centrallagret i Stockholm
  • Kreditera kunder för returnerat material

 

Passar vi varandra?

Vi söker dig som vill vara med och ge Dahls kunder bästa tänkbara service. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som har en positiv attityd och som trivs att arbeta tillsammans med andra. Du är kundorienterad, ser lösningar istället för problem och tar gärna initiativ till att förbättra flöden och processer.

Meriterande är om du har:

  • Truckkort
  • Erfarenhet av butiksarbete eller inom lager/logistik
  • Erfarenhet av arbete i M3 eller liknande affärssystem
  • Kunskap inom VVS

Varför arbeta hos oss?

Dahl erbjuder en trivsam arbetsmiljö med positiv, hjälpsam och prestigelös atmosfär. Vi vill att samtliga medarbetare ska trivas, må bra och ha kul på jobbet. Vi har en stark tro på att våra medarbetare är avgörande i vår framgång och vi är måna om att samtliga medarbetare ska kunna växa och göra karriär hos oss.

Några av våra förmåner är Rikskortet, regelbundna hälsokontroller, rabatter i våra butiker samt även rabatter på träningskort, glasögon och linser.

Om Dahl

Dahl är ett handelsbolag vilket innebär att inköp, försäljning och logistik är vår kärnverksamhet. Vi ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain och har över 100 års branscherfarenhet inom VVS. Vår vision är att vara den ledande värdeskaparen i branschen.

På Dahl drivs vi av att skapa värde för våra kunder, vi är marknadsledande och strävar efter att alltid göra allt lite bättre och att ge våra kunder det lilla extra. På Dahl är vi 1 200 engagerade medarbetare runt om i landet, från Ystad i söder till Kiruna i norr. Var och en och tillsammans strävar vi efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta.

Vill du veta mer?

Frågor om tjänsten besvaras av Magnus Folkesson, Distriktschef Dahlcenter, 0480-42 94 05.

Avslutningsvis

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast möjligt. 

Välkommen med din ansökan senast 1 oktober 2021. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post utan du söker tjänsten via ansökningsformuläret.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktperson

Magnus Folkesson

magnus.folkesson@dahl.se

0480429405

Tack för din ansökan! Ansökan misslyckades, vänligen försök igen Ansök snabbt och enkelt

Var god ange ditt förnamn.
Var god ange ditt efternamn.
Var god ange en giltig e-post.
Släpp din bild här eller klicka
Släpp dina dokument här eller klicka
Minst ett bifogat dokument är inte giltigt
    Filerna får inte överstiga 10 MB
    Skicka dokumenten i PDF- eller Word-format.
    Vänligen bekräfta att du läst vår policy.

     

    5 %