Butikschef

Umeå
Ansök senast 2021-08-11

Vi söker en butikschef till vårt Dahlcenter i Umeå. Som butikschef blir du en viktig kugge i ett glatt säljteam och erbjuds ett spännande och omväxlande jobb i en trivsam miljö med en positiv och familjär atmosfär.

Om rollen

Som butikschef ansvarar du för att säkra den operativa driften och säljutvecklingen i butiken. Du ser till att ett aktivt säljarbete utförs samt arbetar med att utveckla, driva och arbetsleda butikssäljaren. I rollen som butikschef ges du stor frihet under ansvar för att utveckla och driva förbättringsprocesser. Du ansvarar för försäljning och uppföljning i nära samarbete med Distriktschefen, vilken du även rapporterar till. Vidare i rollen ingår säkerställande av deltagande i av företaget anordnade utbildningar och informationsmöten samt ansvar för bemanningen i butiken.

Exempel på förekommande arbetsuppgifter en vanlig vecka:

  • Skapa aktivitetsplaner för butiken avseende kampanjer, leverantörsdemo, kundträffar m.m.
  • Planering och deltagande i kundaktiviteter
  • Kundservice (besvara frågor som rör bland annat pris, produkter och teknisk support)
  • Aktivt delta i säljteamets utveckling
  • Underhålla och utveckla butikens sortiment

Passar vi varandra?

För att vara aktuell för tjänsten vill vi att du har erfarenhet av försäljning, gärna inom fackhandeln. Du har med fördel även haft en ledande befattning någon gång i din karriär. För att trivas i rollen är du social, kommunikativ och har förmågan att motivera dina kollegor. Vidare är du är skicklig på att både skapa nya och underhålla befintliga kundrelationer. Körkort är ett krav.

Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av arbete som butikschef med budgetansvar samt vana att arbeta med förbättringsprocesser.

Varför arbeta hos oss?

Vi vill att samtliga medarbetare ska trivas, må bra och ha kul på jobbet. Vi har en stark tro på att våra medarbetare är avgörande i vår framgång och vi är måna om att samtliga medarbetare ska kunna växa och göra karriär hos oss.

Några av våra förmåner är Rikskortet, regelbundna hälsokontroller, rabatter i våra butiker samt även träningskort, glasögon och linser.

Avslutningsvis

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Arbetstiden varierar och är förlagda under butikens öppettider, vardagar 07.00-16.00.

I denna rekrytering samarbetar vi med Head Consulting. Frågor om tjänsten besvaras av Eleonor Cserpes på 070-955 31 30 eller eleonor@headconsulting.se.

Välkommen med din ansökan!