CRM-ansvarig på Dahl

Bromma
Ansök senast 2021-10-31

Nu söker vi för Dahls räkning en CRM-ansvarig att leda det strategiska och operativa arbetet med Dahls CRM-system Salesforce. Detta är en tillsvidaretjänst på heltid med placering i Bromma. CRM-ansvarig rapporterar till chefen för affärssupport.

Din roll

I rollen som CRM-ansvarig kommer du agera intern projektledare och leda den fortsatta utvecklingen i Dahls CRM-system Salesforce. Arbetsuppgifterna kommer bestå i att identifiera och prioritera förändringsbehov när det kommer till exempelvis försäljningseffektivitet, utveckla rutiner och sätta KPIer för att Dahls säljavdelning skall få ut så mycket av systemet som möjligt. Du kommer agera kravställande mot IT-avdelningen i vidareutvecklingen av systemet samt operativt supportera organisationen. Vidare kommer du driva och vara sammankallande ett superuser-forum bestående av ca 30 användare. Totalt används Salesforce av ca 520 personer på Dahl.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Ägandeskap för Dahls Salesforce-lösning.
  • Identifiera och prioritera förändringsbehov.
  • Utveckla rutiner, guider och sätta KPIer för systemet.
  • Driva superuser-forument bestående av ca 30 personer.
  • Agera på uppdrag från organisationen samt omvärldsbevakning.

Passar vi varandra

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning, exempelvis högskoleexamen inom ekonomi eller annan kommersiell utbildning. Vi ser att du som söker har minst 5 års erfarenhet av implementation och/eller projektledning av affärssystem. Dessutom är tidigare erfarenhet av Saleforce meriterande, likaså erfarenhet från VVS- eller byggbranschen och erfarenhet av en roll inom eller nära försäljning. Du skall kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska.

Som person är du lyhörd för organisationens behov där du själv kan identifiera förbättringsmöjligheter och prioritera för organisationens bästa. Vidare ser gärna att du som söker är driven, resultatinriktad och anpassningsbar i din kommunikation för att kunna sälja in nya förbättrings- och effektiviseringsförslag till ledning och säljavdelning. För att lyckas i rollen tror vi också att du är prestigelös och har en stor portion integritet för att effektivt kunna navigera i organisationen.

Varför arbeta hos oss?

Dahl erbjuder en trivsam arbetsmiljö med positiv, hjälpsam och prestigelös atmosfär. Vi vill att samtliga medarbetare ska trivas, må bra och ha kul på jobbet. Vi har en stark tro på att våra medarbetare är avgörande i vår framgång och vi är måna om att samtliga medarbetare ska kunna växa och göra karriär hos oss.

Några av våra förmåner är Rikskortet, regelbundna hälsokontroller, rabatter i våra butiker samt även rabatter på träningskort, glasögon och linser.

Om Dahl

Dahl är ett handelsbolag vilket innebär att inköp, försäljning och logistik är vår kärnverksamhet. Vi ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain och har över 100 års branscherfarenhet inom VVS. Vår vision är att vara den ledande värdeskaparen i branschen.

På Dahl drivs vi av att skapa värde för våra kunder, vi är marknadsledande och strävar efter att alltid göra allt lite bättre och att ge våra kunder det lilla extra. På Dahl är vi 1 200 engagerade medarbetare runt om i landet, från Ystad i söder till Kiruna i norr. Var och en och tillsammans strävar vi efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta.

Rekryteringsprocessen

I denna rekryteringsprocess samarbetar Dahl med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 2021-10-31. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta Clevry på telefonnummer +46 70 417 69 44.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktperson

Josephine Björk

iosephine.bjork@dahl.se

072 203 07 26