Meny
Meny

Utesäljare Optimera Helsingborg

Helsingborg Helsingborg Sista ansökningsdag: 2024-09-30

Vill du arbeta i en relationsdriven bransch som andas personlig service, försäljning och framåtanda? Vår vision är att vara den ledande möjliggöraren av hållbart byggande i Sverige. Vi tar ansvar för våra medarbetare, kunder och vår planet, vill du vara med och göra skillnad?

Vi söker en driven utesäljare till Optimeras enhet i Helsingborg med några års erfarenhet och det är en fördel om du redan idag har kännedom om byggbranschen i området. Det är viktigt att du drivs av att göra affärer, har förmåga att etablera och underhålla nya samt befintliga kundrelationer. Vi kan erbjuda ett spännande och utvecklande arbete i ett expansivt företag, där du kommer att arbeta med våra proffskunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Bearbetning och kontakt med nya samt befintliga kunder
  • Driva expansion på distriktet
  • Aktiv försäljning av byggmaterial gentemot befintliga och nya kunder
  • Kundansvar och förhandling gentemot kund
  • Ordermottagning, offertskrivning samt uppföljning

Varför arbeta hos oss?

Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare! Hos oss arbetar en fantastisk laguppställning av duktiga, engagerade medarbetare med servicekänsla ut i fingerspetsarna. Vi vet att en positiv arbetsplats där alla kan vara sig själva, utvecklas och trivas är A och O för vår framgång och för att våra kunder ska välja oss! Att jobba inom Saint Gobain Distribution Sweden innebär variation och en möjlighet att vara en del av det stora bolagets trygghet samtidigt som du upplever entreprenörsandan av det lilla bolaget. Vi har ambitiösa hållbarhetsmål där alla är med och gör skillnad. Säkerhet är vår högsta prioritet och vi arbetar tillsammans varje dag för en hälsosam och säker arbetsmiljö.

Vi erbjuder bland annat kollektivavtal, friskvård, unika personalrabatter och möjlighet till fördelaktigt aktiesparande.

Dina kvalifikationer:

  • God produktkännedom inom byggsektorn
  • Lokalkännedom och kontakter i branschen är meriterande
  • Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • Gymnasieutbildning med handels- eller ekonomiinriktning eller motsvarande kunskap förvärvad genom erfarenhet
  • Kännedom om vårt affärssystem Trygg är meriterande
  • Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
  • B-körkort är ett krav

Dina personliga egenskaper:

  • Målmedveten och handlingskraftig, du är driven och självgående
  • Ett stort kundfokus
  • Har förmåga och talang inom sälj
  • Uppskattar högt tempo och är en lagspelare
  • God kommunikativ förmåga
  • Lätt för att skapa goda relationer såväl internt som externt

Avslutningsvis

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placeringsort Helsingborg, tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Vi läser ansökningar löpande så skicka gärna din ansökan så snart du kan, senast den 30 september 2024.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontakt:
Kim Persson, Enhetschef
kim.persson@optimera.se